چرا رژیم لاغری ما با شکست روبرو می شود؟

گرفتن رژیم های سخت و غیر استاندارد دقیقا مارو به نقطه اول شروع رژیم بر می گرداند،در طول رژیم های سخت در ابتدای کار چون تا حدودی انگیزه بالا است  استفاده نکردن از برخی مواد غذایی به خصوص آنهایی که دوست داریم باعث می شود حس خوبی داشته باشیم و این موضوع باعث می شود فکر کنیم بر وضعیت کنترل داریم

ولی چون این گونه رژیم های سخت و غیر استاندارد را نمی شود به صورت یک عادت در آورد و ادامه داد،حدود چند هفته بعد از محرومیت از مواد غذایی خاص باعث می شود ادامه دادن این وضعیت سخت خواهد شد و کنترلنخوردن برخی مواد غذایی باعث می شود حس کنیم بر وضعیت کنترل داریم و با نخوردن یا پرهیز کردن از موادی خاص حس بسیار خوبی به ما دست می دهد

ولی چون این گونه رژیم ها را نمی توان به شکل یک عادت درآورد و ادامه داد،در نتیجه کنترل اولیه خود رو از دست می دهد و دچار افراط در مصرف آن مواد غذایی می شود مثلا چون دو هفته هیچ شیرینی میل نکرده اند به خودشان اجازه می دهند هر قدر که دلش می خواهد شیرینی بخورد این همان اشتباهی است بزرگ که مانع از موفقیت رژیم لاغری خواهد شد.

برای جلوگیری از شکست رژیم چه کار کنیم؟

 

اهداف غیر واقعی تعیین نکنید:

نمی توان انتظار داشت که یک روزه تمام عادات غذایی اشتباه خود رو کنار بگذاریم و این تغییرات را تا آخر حفظ کنیم،در عوض این کار می توانیم از تغییرات کوچک شروع کنیم مثل کم مصرف کردن و یا قطع نوشابه که باعث می شود در کوتاه مدت هم تغییرات وزنی خوبی داشته باشیم.

رژیم غذایی خود را بیش از حد سخت و محدود کننده قرار ندهید:

خوردن یک یا دوبار خوراکی مورد علاقه تان به مقدار مناسب مشکلی ندارد و لازم نیست خودتان را سرزنش کنید . برای مثال اگر بستنی دوس دارید می توانید یک یا دو بار در هفته میل کنید.

برای کم کردن وزن باید به صورت واقع بینانه نگاه کنیم اجازه دهیم در طول زمان این کاهش وزن اتفاق بیفتد.شروع کردن رژیم از شنبه یک عادت  وسخن اشتباه هست اگر تصمیم جدی برای کاهش وزن داریم باید همین حالا شروع کنیم.

 

با یکبار شکستن رژیم تمام تلاشتان هدر نخواد شد:

برای مثال اگر برای نهار یک غذای پر کالری خوردید این به این معنی نیست که رژیمتان کلا خراب شده است و شکست خورده اید.اگر نخواهید که در کوتاه مدت مقدار وزن زیادی کم کنید ،اگر نتایج محسوسی را هم در مدت زمان کوتاه مشاهده نکنید این کار شما را خسته نمی کند.

 

نخوردن غذا:

در رژیم های نا متعارف که ما از غذا خوردن به مقدار کافی دست می کشیم و این محرومیت از مواد غذایی باعث سردرد، خستگی، توهم، سردرگمی و تحریک پذیری می شود. واین که میل و اشتیاق شما رو برای غذا خوردن زیاد بیشتر می کند.

حس گرسنه بودن به این معنا نیست که در حال وزن کم کردن هستید:

هدف از گرفتن رژیم اصولی این مسئله است که شما از مواد غذایی استفاده کنید که شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد غذاهای حاوی از فیبر، پروتئین و چربی های سالم.

پس از نخوردن غذا پرهیز کنید. این کار باعث می شود که حتی بیشتر بخورید چون شما خیلی گرسنه هستید!

از رژیم گرفتن طفره نروید:

از یک رژیم به رژیم دیگر پریدن یا کم کردن سریع وزن با رژیم بدون هیچ هدفی، کار درستی نیست.گرفتن یک رژیم غیر استاندارد شاید در ابتدا باعث بشود وزن کم کنید ولی بعد از کم کردن وزنتان و  رسیدن به هدفتان، وزنتان بازگشت خواهد داشت.

بهترین شیوه تغییر عادات اشتباهی است که قبل از رژیم داشتیم.در حقیقت بدنتان نیاز به انرژی کافی برای بدن و مغزتان دارد.

 

زیاد بر روی کالری تمرکز نکنید:

شمارش کالری می تواند  برای کاهش وزن موثر باشد و باید از کالری های غذاها آگاه باشید، اما اجازه ندهید کالری تنها تصمیم گیرنده شما باشد. مهم است که مواد مغذی مناسب بدنتان را نیز مصرف کنید.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*