بهترین روش های رفع غبغب در تبریز

از بین بردن غبغب یا رفع غبغب یکی از راه‌های زیباتر و جوان‌تر شدن است. رفع غبغب دغدغه‌ای برای افرادی است که به‌صورت ژنتیکی و ارثی یا به دلیل اضافه‌وزن
و بالا رفتن سن غبغب دارند. غبغب می‌تواند بر اثر چاقی زیاد و تجمع چربی در زیر
گلو به وجود آمده و یا از چاق و لاغر شدن بیش‌ازاندازه پوست زیر گردن آویزان شود
که باعث می‌شود شخص به فکر رفع غبغب یا از بین بردن غبغب خود بیفتد

برخی از افراد نیز به طور ژنتیکی دارای غبغب هستند و همیشه در جستجوی راه‌های از بین بردن غبغب یا رفع غبغب می‌باشند. افزایش سن و افتادگی پوست نیز بروز غبغب را با از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست در پی دارد که باعث می‌شود افراد مختلف به فکر رفع غبغب یا از بین بردن غبغب و یا حتی ضایعات عروقی خود برای جوان‌تر شدن و زیبایی بیشتر باشند

درادامه به بررسی انواع روش های خانگی و کلینیکی برای رفع غبغب اشاره خواهیم کرد:

قبل از بررسی روش های متفاوت برای رفع غبغب اول ببینیم در چه حالتی می گوییم که غبغب داریم.

وقتی بافت زیر چانه حجیم شده و غبغب را به وجود می‌آورد باعث می‌شود تا زاویه بین گردن و چانه باز شود. در حالت عادی زاویه بین چانه و گردن بین 90 تا 110 درجه است که این زاویه در افراد دارای غبغب بیشتر شده و به 150 تا 160 درجه هم رسیده و زیبایی را کاهش می‌دهد و این افراد با معضل رفع غبغب یا از بین بردن غبغب مواجه می‌شوند

روش لیپوماتیک گردن برای رفع غبغب

افرادی  که بین 20 تا 50 سال سن دارند و پوستی الاستیک (ارتجاعی) دارند که این در جلسه مشاوره توسط متخصص تشخیص داده می شود.کسانی که تشخیص داده شد پوست ارتجاعی داردند بهتر است لیپوماتیک گردن انجام دهند.در روش لیپوماتیک گردن چربی های اضافی گردن تخلیه می شود

مرحل انجام جراحی لیپوماتیک غبغب چگونه است؟

در روش لیپوماتیک غبغب ، ابتدا لوله باریکی به نام کانولا از سوراخ کوچکی زیر چانه وارد پوست می شود و با ضربات فیزیکی جراح چربی ها خرد می شوند و از زیر پوست تخلیه می گردد.

ابتدا جراح نواحی مورد نظر برای ورود کانولا را با یک ماژیک مشخص می کند. ممکن است این مناطق در افراد مختلف متفاوت باشد. سپس پوست توسط محلول های ضدعفونی کننده پاکسازی می شود تا خطر حضور باکتری و عفونت ها کاهش یابد. بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی طبق خواسته خود فرد انتخاب می شود. پزشک تمام حواس خود را جمع میزان چربی تخلیه شده می کند تا تقارن و تعادل فرم صورت تغییر نکند. در نهایت پانسمان انجام می شود که با یک چانه بند همراه است تا در حین بهبودی از پوست نگهداری کند

رفع غبغب با مزوتراپی

رفع سلولهای چربی تجمع یافته در ناحیه غبغب با استفاده از روش مزوتراپی نیز امکان پذیر است.در روش مزوتراپی غبغب که از روش لیپوماتیک و جراحی کمتر تهاجمی تر هست. در این روش ماده چربی سوز با سوزن های ریز طی چند جلسه متوالی در ناحیه غبغب تزریق می شود و باعث کاهش و از بین رفتن سلولهای چربی می گردد. سلولهای چربی متلاشی شده از طریق لنف از بدن خارج می شوند

احساس درد در مزوتراپی

با این حال که انجام مزوتراپی روش دردناکی نمی باشد اما برای بعضی از افراد ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشد به همین جهت قبل از انجام تزریق حتما کل ناحیه غبغب با پماد بی حسی کاملا بی حس می شود.

مدت زمان مزوتراپی غبغب

مشاهده نتیجه هر یک از جلسات مزوتراپی غبغب حدودا به یک ماه زمان نیاز دارد که معمولا در یک دوره 4 جلسه ای به فاصله یک ماه انجام می شود. مزوتراپی رفع غبغب به بهبود کیفیت بافت پوست آن ناحیه نیز کمک می کند. بعد از انجام مزوتراپی غبغب بهتر است میزان آشامیدن آب را نسبت به قبل افزایش دهید.

روش لیپوساکش برا از بین بردن چربی غبغب

برای از بین بردن غبغب با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود که یکی از سریع‌ترین راه‌های رفع غبغب است. انجام لیپوساکشن بدین ترتیب است که با بی‌حس شدن موضع،برشی کوچک در حد 3 یا 4 میلی‌متر در زیر چانه توسط پزشک ایجاد می‌شود. سپس چربی‌ها با دستگاه مخصوص سوزانده شده و از طریق مکنده که لوله باریک و کوچکی از جنس استیل است از محل خارج می‌شود. رفع غبغب و از بین بردن غبغب از این روش تقریباً سی دقیقه زمان می‌برد.

تفاوت روش لیپوساکشن و لیپوماتیک در چیست؟

روش لیپوماتیک برای رفع غبغب همانند لیپوساکشن بوده و تنها تفاوت آن‌ها این است که در روش لیپوماتیک برای از بین بردن غبغب چربی‌ها سوزانده نمی‌شوند بلکه بافت آن‌ها تخریب شده و سپس از طریق مکنده از موضع خارج می‌شوند

روش جراحی لیفت گردن برای از بین بردن غبغب

در جراحی لیفت گردن می تواند پوست آویزان زیر گلو را با استفاده از تکنیک های پزشکی وپلاستیک از بین ببرد.

مقایسه روش های لیپوماتیک غبغب و لیفت پوست

در سنین بالاتر ممکن است پزشک جراح هر دو روش لیپوماتیک غبغب و لیفت پوست را همزمان انجام دهد. برای انجام این روش ها با بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی امکان پذیر هستند. دوره نقاهت لیپوماتیک کمتر از لیفت می باشد.

اگر وزن  افراد جراحی شده ثابت باشد در نتیجه لیپوماتیک غبغب دائمی خواهد بود. اما نتیجه بهتر لیفت گردن به کیفیت پوست فرد و عملکرد جراح بستگی دارد.

تزریق ژل برای از بین بردن غبغب

در مواردی که میزان غبغب  افرادکم باشد و شخص اضافه وزن زیادی نداشته باشد همچنین فرد افتادگی پوست نداشته باشد با تزریق ژل چانه می توان این حالت را بهبود بخشید.

سابمنتوپلاستی (Submentoplasty) برای بهبود غبغب

از روش های دیگر جراحی بهبود غبغب می توان به سابمنتوپلاستی (Submentoplasty) اشاره کرد. این عمل بعد از تخلیه چربی های گردن برش های کوچکی را برای سفت شدن عضلات ایجاد می کند.

در هر صورت قبل از هرگونه اقدامی پزشک باید پوست صورت و گردن شما را بررسی کند.

عوارض جراحی غبغب

به طور کلی در هر عمل جراحی که هنگامی که یک ابزار خارجی وارد بدن می شود خطرات فراوانی ایجاد می کند.پزشک جراح قبل از عمل همه موارد را به طور کامل برای شما شرح می دهد.

 از جمله خطرات جراحی غبغب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         عدم تقارن ویژگی های صورت

·         خون ریزی

·         عوارض ناشی از بیهوشی، مانند مشکلات تنفسی

·         عفونت

·         آسیب عصبی

جای زخم و ورم

روش های خانگی برای رفع غبغب

عقب جلو کردن فک پایین، بهترین ورزش برای از بین بردن غبغب

انجام ورزش می تواند چربی اضافه را از بین ببرد و از همین رو برای رفع غبغب هم  می تواند مؤثر و مفید باشد. برای انجام این تمرین باید سرتان را صاف و کمی متمایل به بالا بگیرید. حال همان طور که به روبرو نگاه می کنید، فک پایین را تا جایی که می توانید به سمت بیرون فشار دهید. برای آموزش تصویری از بین بردن غبغب به این روش نیز باید درست همانند تصویر عمل کنید. ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و بعد به حالت عادی برگردید. این حرکت را حداقل ۱۵ بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن غبغب در تبریز با دستگاه آر اف (RF)

دستگاه آراف ویژه غبغب با ایجاد حرارت و فرستادن امواج رادیویی در ناحیه غبغب به جمع شدن و حذف چربی های اضافی آن کمک می‏ کند. ما در کلینیک آرمونی تبریز برای استفاده از امواج فرکانس رادیویی، دو دستگاه آر اف 3max (با دو هندپیس مونوپلار و بای پلار) و دستگاه آر اف مخصوص جوانسازی و زیبایی را تهیه کرده ‏ایم که با چند جلسه متوالی و هفتگی نتایج شگفت انگیز و کاملا موثری از این دستگاه ها خواهید دید. با روش آراف همزمان که چربی های ناحیه غبغب از بین می رود به سبب ویزگی های منحصر به فرد دستگاه آراف جوانسازی که ایجاد کلاژن می نماید و سبب حفظ قوام پوست نیز می شود.برای انجام  روش آراف با استفاده از ژل اولتراسوند انجام می‏ شود تا امواج رادیویی به لایه چربی‏ های تجمع یافته در زیر سطح پوست برسد و آن‏ها را بر اثر حرارت تخریب کند و از بین ببرد.

مدت زمان انجام آر اف غبغب

مدت زمان انجام آر اف غبغب در حدود 25 تا 30 دقیقه می‏ باشد .این روش هیچ گونه احساس دردی ندارد حتی به سبب گرما و حالت ماساژ حس ریلکسی در فرد نیز ایجاد میکند بعد از انجام روش می‏ توانید به فعالیت روزمره خود ادامه دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*