تاثیرات عالی قهوه بر سلامتی و کاهش وزن

تاثیر قهوه روی سلامتی

اقایون!خانوما!قهوه خیلی خوبه .اینقدر خوبه که مطالعات معتبر توی دنیا نشون دادن که هر کسی که به طور مداوم و روزانه قهوه مصرف میکنه ؛ ریسک ابتلا به دیابت،کبد چرب،انواع سرطانها،بیماری های قلبی و تنفسی؛افسردگی و سکته رو توی بدنش کم میکنه!!و در کل مرگ بر اثر بیماری های مختلف توی افراد قهوه خور کم تر هست!!

بخشی از مغز کورتیزول را کنترل می کند و باعث احساس سرحالی می شود. در صورت عدم وجود کورتیزول، احساس خواب آلودگی در افراد ایجاد می شود. کافئین موجود در قهوه نیز دقیقا همین عملکرد را در بدن دارد.

حداقل یک فنجان قهوه در روز باعث بهبود حافظه کوتاه مدت می شود. محققان فعالیت مغز را با کمک یک fMRI اندازه گیری کردند که نشان دهنده افزایش حساسیت شناختی و تسریع زمان واکنش بود. این مطالعات نشان دهنده بهبود عملکرد برخی از قسمت های مغز که مسئول نگهداری اطلاعات است، می باشد. کافئین به تمرکز کمک می کند و بر حافظه بلند مدت نیز تاثیر دارد.

 

تاثیر قهوه بر کاهش وزن چیه؟

وقتی شما قبل از ورزش کردن ۱ شات قهوه مصرف میکنید ؛قند خونتون در طول ورزش دیرتر میفته؛حرارت زایی توی بدن بالا میره؛ضربان قلب بالا میره و چربی سوزی هم افزایش پیدا میکنه.فقط یچیزی.قهوه رو وقتی میخوری تا بیاد و به اوج اثرش برسه و بخاد تاثیرش رو بزاره ۴۵دقیقه تا یکساعت طول میکشه.پس بهتره نیم ساعت قبل از ورزش استفاده بشه که وسط ورزش و توی اوج خستگی به دادت برسه.

 

 

چند تا نکته:

✅مصرف قهوه برای افراد سالم ؛حد مجاز داره.یعنی از یک مقداری بیشتر  باعث تپش قلب میشه و اذیت کننده هست.

مقدارش هم حدود ۲-۳شات.بسته به وزن و سابقه ی مصرف و غیره

✅وقتی میگم قهوه منظورم خود قهوه هست نه کاپوچینو و کافی میکس و …

✅قهوه خوبه اما نه برای همه.یعنی مصرفش توی بعضی بیماریها مثل روده تحریک پذیر و ریفلاکس و اضطراب و و… باید محدود بشه.با بعضی از داروها تداخل داره و ممکنه اثرشون رو کم کنه.و در بارداری و شیردهی هم که به مقدار خیلییی کوچولو میشه خورد و اونجا هم باید محدودش کرد
خخب!قهوه خور داریم اینجا؟!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*