چگونه از لاغری صورت طی رژیم و برنامه غذایی پیشگیری کنیم؟

سوال رایج بسیاری از افراد هنگامی که شروع به انجام رژیم می کنند این است که چه کاری انجام دهیم که صورتمان لاغر نشود و یا تقاضای رژیمی دارند که بر روی صورت تاثیر نگذارد. اما واقعیت این است که ما نمیتوانیم به بدن دستور دهیم که چربی از کدام قسمت ها برداشته شود و یا به کدام قسمت ها اضافه شود. هنگامی که ما رژیم کاهش وزن میگیریم، بافت چربی از اکثر نقاط بدن کم می شود ولی چون قسمت صورت بافت چربی کمتری دارد مقدار اندکی کاهش در حجم آن نیز مشخص است. با این وجود راه حل هایی وجود دارد که کمک میکند پوست شادابی خود را حفظ کند و پوست دچار شلی و افتادگی نشود.

·       حتما توی برنامه غذاییتون میوه و سبزیجات به مقدار کافی باشه: سیزیجات رنگی و میوه ها سرشار از آنتی اکسیدانها هستند و از تخریب و آسیب دیدن به سلول های پوست جلوگیری میکنند. سبزیجاتی مثل هویج و اسفناج بسیار موثر در سلامت پوست هستند. برخی سبزیجات مثال خیار علاوه بر اینکه مقدار زیادی از ترکیبات آن را آب تشکیل میدهد حاوی مواد معدنی مورد نیز برای سلامت پوست نیز هستند.

·       به مقدار کافی ویتامین c دریافت کنید: ویتامین c علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان قوی است و در محافظت پوست در برابر آسیب و تخریب موثر است، برای ساخته شدن کلاژن در بدن که از عوامل اصلی سفت شدن پوست می باشد ضروری است. پرتقال، کیوی، کلم بروکلی و خانواده توت ها منابع بسیار خوب ویتامین c هستند.

·       رژیم اصولی بگیرید: هنگامی که رژیم های غیر اصولی میگیرید علاوه بر اینکه مواد مورد نیاز برای سلامت پوست به بدن شما نمیرسد باعث خستگی و رها کردن رژیم نیز میشود. که میتواند منجر به بازگشت مجدد وزن شود. همین کاهش و افزایش های مجدد وزن میتواند موجب شلی پوست و یا ترک های پوستی در بدن شود.

 

·       سلنیوم و ویتامین E کافی دریافت کنید: سلنیوم و ویتامین E نیز آنتی اکسیدان هستند. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که رژیم حاوی این دو ماده غذایی می تواند از آسیب پوست در برابر نور خورشید تا حدی جلوگیری کند و ایجاد لکه های پوستی ناشی از افزایش سن را به تاخیر اندازد.  آجیل و مغزها منابع بسیار خوب سلنیوم و ویتامین E هستند.

·       به مقدار کافی آب بخورید: سعی کنید روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. حتی کمبود آب متوسط هم میتواند پوست را کدر و غیر شفاف نشان دهد. سعی کنید بیشتر مایعاتی که در طول روز مصرف می کنید بدون الکل و کافئین باشد. اگر در محل کار یا منزل فراموش می کنید که آب به مقدار کافی مصرف کنید، بطری بزرگی آب روی میز کار و یا محلی که جلوی چشمتان باشد قرار دهید و در طول روز از آن استفاده کنید.

در نهایت توصیه ما به شما این است که برای داشتن پوستی سالم در کنار وزنی ایده آل باید برنامه غذایی اصولی و متعادل داشته باشید.

مژده رحمانیان عضو انجمن تغذیه ایران

برای دریافت رژیم های آنلاین با ما در ارتباط باشید:

کلینیک لاغری و زیبایی آرمونی

Armoni_diet_beauty

www.armooni.ir

 

04133310081

One thought on “چگونه از لاغری صورت طی رژیم و برنامه غذایی پیشگیری کنیم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*