برداشتن چربی شکم بدون جراحی در تبریز (کرایو لیپولیز، اولتراسوند ،کویتیشن و آر اف شکم وصورت)

برخی از افراد می‌‌گویند که کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش کردن یک چالش بسیار بزرگ است و برطرف کردن چربی‌های اضافی برخی از نقاط خاص بدن از قبیل ران، زیر گردن، شکم و پهلوها کار بسیار دشواری است و اصلاً مهم نیست که شما چقدر به برنامه غذایی و ورزشی خود در طول روز اهمیت می‌دهید.چون این چربی ها با توجه به ژنتیک بدن شما در نقاط خاصی ذخیره می شوند تا تامین کننده انرژی در روزهای سخت باشند با توجه به اینکه رفع چربی‌های اضافی نقاط یاد شده کار دشواری است روش‌های بسیار خوبی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از شر این چربی‌های اضافی خلاص شوید. به طور کلی دو روش برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن وجود دارد که عبارتند از روش‌های غیر جراحی غیر تهاجمی و روش‌های جراحی تهاجمی‌. در روش‌های جراحی باید یک یا چند عدد برش در قسمتی که قرار است درمان شود ایجاد گردد تا امکان تخلیه چربی فراهم شود. معمولاً این روش‌ها با توجه به خطراتی که دارند توسط پزشک توصیه نمی‌شوند زیرا با درد بسیار زیادی همراه هستند، دوران بهبود حاصل از آنها طولانی است و ریسک بروز عفونت در این روش‌ها زیاد است.همچنین روش جراحی هزینه بسیار بالاتری نسبت به روش های غیر تهاجمی دارد.

چرا روش‌های غیر جراحی در مقایسه با روش‌های جراحی اهمیت بیشتری دارند؟

روش‌های غیر جراحی از قبیل پیکر تراشی بدن توسط کرایو لیپولیز به علت ایمنی و امنیت بالایی که دارد به یک روش بسیار پرطرفدار تبدیل شده است. در این روش نیازی به ایجاد برش یا بخیه نیست و به این ترتیب بیمار در طول زمان و تخلیه چربی‌های اضافی بدن دچار مشکل نخواهد شد. روش‌های غیر جراحی در مقایسه با روش‌های جراحی بهتر هستند زیرا با درد بسیار کمتری همراه می‌باشند و هر جلسه درمان بر اساس قسمتی که قرار است درمان شود مدت کوتاهی طول خواهد کشید. همچنین در روش‌های غیر جراحی شما نیازی به سپری کردن دوران بهبود ندارید و پس از پروسه درمان دوباره به راحتی به زندگی روزمره خود میتوانید برگردیدهمچنین این روش‌ها برای افرادی که پرمشغله هستند بسیار مفید می‌باشد. این روش‌های درمانی در از بین بردن توده‌های سرسخت چربی در نقاطی از قبیل پهلو،ران،بازوو… مفید .

راه‌های برداشتن چربی شکم بدون جراحی

روش‌های غیر جراحی متعددی برای برداشتن چربی قسمت های مختلف بدون عمل جراحی وجود دارد که تعدادی از آنها به شرح زیر می‌باشند:

پیکر تراشی سرد (کرایولیپولیز)

پیکر تراشی سرد یکی از روش‌های غیر جراحی بسیار موثر برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است از یک روش استفاده می‌‌کند که کرایولیپولیز نام دارد. در این روش از انرژی سرمایشی کنترل شده برای هدف قرار دادن سلول‌های چربی زیر سطح پوست استفاده می‌شود، این سلول‌ها را هدف قرار داده می‌شوند و سپس منجمد می‌شوند تا از بین بروند. با گذر زمان بدن به طور طبیعی به حذف این سلول‌های مورد می‌پردازد و این امر باعث کاهش سایز و کاهش وزن بدن خواهد شد. این روش در از بین بردن چربی‌های اضافی اطراف ران، شکم و قسمت پایین کمر بسیار مفید است. سازمان غذا و داروی آمریکا این روش را به عنوان یک روش ایمن در عرصه زیبایی تایید کرده است. پیکر تراشی سرد نیازی به بیهوشی بی ‌حسی عمل جراحی یا روش‌های تهاجمی ندارد و تنها عوارض جانبی آن عبارتند از قرمزی موقت.در کلینیک تناسب اندام آرمونی تبریز این دستگاه در سایز های مختلف برای قسمت های متفاوت بدن در دسترس می باشد.

کویتیشن چیست؟

کویتیشن یک روش بدون جراحی و بدون درد هست که هم برای زنان و مردان قابل‌استفاده است و برای از بین چربی‌های  جمع شده قسمت‌های مختلف بدن می‌باشد.

طریقه کار دستگاه کویتیشن به این صورت هست که امواج صوتی با فرکانس بالا که قابل‌شنیدن توسط گوش انسان نمی‌باشد را به‌صورت متمرکز در ناحیه‌ای که چربی جمع شده است می‌تاباند، سبب می‌شود که غشای سلول‌های چربی شکسته و به حالت مایع درمی‌آید که این چربی‌ها یا به سوخت در بدن تبدیل می‌شود یا به کبد برای دفع برده می‌شود.

در کبد این مواد از تغییر یک سری فرآیندهای شیمایی تبدیل به سوخت موردنیاز ماهیچه‌ها می‌شود یا از طریق ادرار از بدن دفع می‌شوند.

اگر همراه با استفاده از دستگاه کویتیشن فعالیت‌های ورزشی انجام شود و رژیم کم‌کالری و کم‌چرب هم گرفته شود اثرات دستگاه کویتیشن بیشتر شده و نتیجه نهایی بسیار عالی خواهد شد.

از روش کویتیشن می‌توان به‌عنوان روش فرم دهنده بدن هم استفاده کرد.

برای گرفتن یک نتیجه عالی چه کارهایی را باید قبل و بعد از کویتشن انجام دهیم؟

رعایت نکات تغذیه‌ای و رژیم‌های کم‌چرب و کم‌کالری. مصرف 1 تا 1.5 لیتر آب قبل و بعد از انجام کار با دستگاه کویتیشن توصیه می‌شود. مصرف مقدار کافی مایعات یکی از ضرورت‌های اصلی این روش است. چون باعث دفع چربی‌های آزادشده از طریق ادرار می‌شود.

نتایج کار با دستگاه کویتیشن از جلسه سوم به بعد قابل‌مشاهده است.

انرژی رادیو فرکانسی

فناوری رادیو فرکانسی برای پیکر تراشی بر ارسال گرما به بافت‌های پوست برای رفع سلولیت، چین و چروک و خطوط ایجاد شده روی صورت و بدن تمرکز دارد. این روش با هدف قرار دادن سلول‌های چربی زیر سطح پوست توسط انرژی رادیوفرکانسی به رفع سلولیت می‌پردازد. هنگامی که سلول‌های چربی از بین می‌روند لایه چربی باقی مانده توسط بدن جذب خواهد شد و به این ترتیب در نقاطی که قبلا توده‌های چربی وجود داشته است پوست سفت تر و لطیف تر خواهد شد. از بین بردن سلول‌های چربی و پیکر تراشی ران، باسن و پهلوها و نقاطی که سلولیت دارند نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت و شما دیگر نگران از بین بردن آنها به کمک رژیم غذایی و ورزش نخواهید بود. هنگامی که از انرژی رادیو فرکانسی برای جوان سازی پوست آسیب دیده یا پوستی که دستخوش عوارض پیری شده است استفاده می‌کنید در نهایت می‌توانید شاهد سفت شدن پوست خود باشید زیرا رادیوفرکانسی باعث می‌شود که رشته‌های کلاژن بیشتری ساخته شوند و به این ترتیب بافت و حجم پوست بهبود پیدا خواهد کرد.همچنین روش آراف برای جوانسازی پوست هم کاربرد بالایی دارد که میتوان برای احیای پوست صورت با آراف مخصوص صورت به جوانسازی پوست صورت هم استفاده کرد.مرکز آرمونی تبریز دستگاه آراف بدن و صورت را به صورت مجزا دارا می باشد.

اولتراسوند

التراسوند روشی است که با استفاده از انرژی التراسوند بافت‌های چربی را به شکل مایع در می‌آورد تا پزشک بتواند به کمک یک کانوله باریک به تخلیه چربی بپردازد. برداشتن چربی توسط اولتراسوند در مقایسه با روش‌هایی از قبیل لیپوساکشن با تهاجم کمتری همراه است زیرا در این روش پزشک یک عدد کانوله را به آرامی وارد پوست می‌کند تا به راحتی به خارج کردن چربی‌های زیر سطح پوست بپردازد. در این روش ابتدا چربی به شکل مایع تبدیل می‌شود سپس پزشک اقدام به تخلیه آن خواهد کرد. برداشتن چربی‌های بدن توسط اولتراسوند همانند کرایولیپولیز و رادیوفرکانسی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن بدن خود هستند کاربرد ندارد بلکه هدف از طراحی این روش این است که توده‌های چربی برخی از نقاط بدن از قبیل شکم، ران و دور کمر که نسبت به ورزش و رژیم مقاوم هستند را از بین ببرد.


انجام این روش نیازی به بیهوشی ندارد.
نقاط مورد نظر که قرار است درمان شوند و توسط پزشک مشخص می‌شود.
سپس یک لایه نازک از ژل روی پوست شما مالیده می‌‌شود.
سر دستگاه اولتراسوند روی قسمتی که قرار است درمان شود قرار داده می‌‌شود و این ناحیه ممکن است به چند بار درمان نیاز داشته باشد.
فرایند درمان بر اساس وسعت و تعداد نقاطی که قرار است درمان شود می‌تواند از یک تا چند سانت متغیر باشد.

چگونه می‌توان به حفظ نتایج به دست آمده پرداخت؟

در بدن همه ما مقداری چربی وجود دارد و اصلا مهم نیست که چقدر وزن اضافه می‌کنیم یا وزن خود را کاهش می‌‌دهیم همواره مقداری سلول چربی در بدن ما وجود خواهد داشت. هنگامی که ما به کاهش وزن می‌‌پردازیم سلول‌های چربی بدن کوچک می‌‌شوند و هنگامی که وزن بدن ما افزایش پیدا می‌کند این سلول‌ها نیز بزرگ خواهند شد. از آنجایی که روش‌های درمانی غیر جراحی سلول‌های چربی را از بین می‌‌برند این سلول‌ها برای همیشه از بین خواهد رفت با این حال هنوز مقداری سلول چربی در ناحیه مورد نظر باقی خواهد ماند. اگر وزن بدن شما افزایش پیدا کند این سلول‌های چربی بزرگ می‌‌شوند اما سلول‌های چربی کمی در نواحی درمان شده وجود خواهد داشت.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج حاصل از درمان مشاهده شود؟

در روش‌های درمانی غیر جراحی معمولاً نتایج حاصل از درمان به تدریج مشاهده می‌‌شوند و معمولاً شما می‌توانید طی مدت سه هفته شاهد برخی تغییرات ایجاد شده باشید. اکثر افراد می‌توانند حدود ۳ تا ۶ ماه پس از درمان شاهد نتایج دلخواه خود باشند. اگر شما برای رفع چربی‌های زیر چانه خود تحت درمان قرار گرفته باشید حدود سه تا چهار ماه پس از آخرین جلسه درمان می‌توانید شاهد نتایج نهایی باشید اما برخی از افراد زودتر نتایج مورد انتظار خود را به دست می‌‌آورد

نتایج حاصل از روش‌های غیر جراحی شبیه لیپوساکشن است؟

لیپوساکشن نتایج قابل توجه بیشتری را به وجود می‌‌آورد حال آنکه در روش‌های غیر جراحی نتایج به دست آمده تا حدود زیادی نمایان می شود بسته به تعداد جلسات مراجعه شده و دستگاهای استفاده شده برای لاغری می توان نتایج بسیار عالی نسبت به قیمت پرداخت شده و نبود دوران نقاهت و سختی های روش لیپوساکشن را داشت.

دوران بهبود روش‌های غیر جراحی رفع چربی چقدر است؟

اکثر افراد متوجه می‌شوند که می‌توانند فورا پس از درمان به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. ممکن است شما دچار مقداری تورم و کبودی یا درد ناشی از درمان شوید اما این مسئله به معنای نیاز به استراحت در منزل نیست. و حتی پس از اتمام جلسات کار با دستگاه می توان به زندگی روزمره بازگشت.

برداشتن چربی‌ها توسط روش‌های غیر جراحی چقدر طول می‌کشد؟

اگرچه معمولا روش غیر جراحی برداشتن چربی‌های اضافه بدن نیاز به استراحت در منزل ندارند اکثر افراد باید برای مراجعه به مطب پزشک برنامه ‌ریزی کنند. به طور کلی روش‌های غیر جراحی برداشتن چربی‌های اضافی بدن طی مدت چند جلسه انجام می‌‌شود و هر جلسه چیزی حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید. ممکن است آغاز فرآیند درمان بر اساس وسعت و تعداد نقاطی که قرار است درمان شود طولانی تر گردد. 

برای گرفتن یک نتیجه عالی چه کارهایی را باید قبل و بعد از کویتشن انجام دهیم؟

رعایت نکات تغذیه‌ای و رژیم‌های کم‌چرب و کم‌کالری. مصرف 1 تا 1.5 لیتر آب قبل و بعد از انجام کار با دستگاه کویتیشن توصیه می‌شود. مصرف مقدار کافی مایعات یکی از ضرورت‌های اصلی این روش است. چون باعث دفع چربی‌های آزادشده از طریق ادرار می‌شود.

تعداد جلسات لازم برای دستیابی به نتیجه دلخواه با دستگاه کویتیشن چقدر است؟

تعداد جلسات برای افراد متفاوت از همدیگر است. بستگی به میزان بافت چربی و ناحیه‌ای از بدن که کار با دستگاه کویتیشن روی آن انجام می‌شود دارد. به‌طورکلی هر فرد حداقل یک دوره 8 تا 12 جلسه‌ای را برای رسیدن به نتیجه مطلوب  می‌بایستی پشت سر بگذارد.

جلسات به‌صورت هر هفته یک‌بار یا 2 جلسه در هفته انجام می‌پذیرد که بستگی به میزان بافت چربی شخص دارد.

نتایج کار با دستگاه کویتیشن از جلسه سوم به بعد قابل‌مشاهده اس

چه افرادی می‌توانند متقاضی مناسبی برای روش‌های غیر جراحی رفع چربی باشند؟

افراد می‌‌توانند متقاضی مناسبی برای روش‌های غیر جراحی رفع چربی باشند که علیرغم ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب و رساندن وزن خود به بازه مناسب و حفظ تناسب آن با قدشان در برخی از نقاط بدن خود شاهد توده‌های چربی هستند. اگر تصور می‌‌کنید که متقاضی مناسبی برای انجام این روش درمانی هستید باید به پزشک با تجربه و آموزش دیده مراجعه کنید که در زمینه درمان غیر جراحی چربی‌های اضافی بدن آموزش دیده است و به درمان بیماران مختلفی پرداخته است زیرا چنین پزشکی دارای تجربه کافی برای درمان انواع مختلف از مشکلات شما می‌باشد. متخصص پوست همچنین ممکن است یک روش دیگر را به شما پیشنهاد دهد تا نتایج دلخواه خود را به دست بیاورید به‌ عنوان مثال اگر پوست شما شل است ابتدا پزشک از بین بردن شلی پوست را به شما توصیه خواهد کرد تا به این ترتیب شما نتایج بهتری را از درمان به دست بیاورید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*