درمان سلولیت در تبریز با روش خانگی و دستگاهای زیبایی

سلولیت چیست ؟

به ناهمواری‌های سطح بدن در قسمت‌هایی چون کشاله‌ی ران، شکم و باسن سلولیت گفته می‌شود که ظاهری شبیه به پوست پرتقال ایجاد می‌کند. سلولیت توده‌هایی از چربی است که معمولاً در قسمت‌های باسن، ران و قسمت تحتانی بدن و اکثرا در بانوان به علت داشتن پوست نرم با خاصیت ارتجاعی بیشتر ظاهر می‌شود. بیش از 85 درصد از زنان بالای 21 سال دارای سلولیت هستند اما مردان به ندرت مبتلا می‌شوند. سلولیت بدون در نظر گرفتن سن یا وزن ممکن است ایجاد شود اگرچه با افزایش سن موضعی شایع‌تر خواهد بود. سلولیت به صورت فرورفتگی‌هایی در پوست یا پوستی با سطح ناهموار است که گاهی شبیه پوست پرتقال می‌شود.
سلولیت های شما در واقع چربی بدن تان هستند که ظاهری نامناسب روی سطح پوست تان ایجاد می کنند. زمانی که چربی زیر جلدی، خلاف جهت شبکه بافت همبند و نزدیک به سطح پوست تان فشار وارد می کند، باعث ایجاد ظاهری برآمده و فرورفته روی پوست تان می شود. اگر فکر می کنید فقط افراد سنگین وزن دچار سلولیت می شوند، سخت در اشتباهید.

انواع سلولیت

1-سلولیت سفت: در این نوع سلولیت بیشتر در ناحیه ران‌ها و باسن دیده می‌شود که سلول های سلولیتی به عضلات چسبیده و حجمی قطور دارد؛ با فشار دادن آن ناحیه فرد احساس درد می‌کند و به دلیل محکم بودن این ماده، به راحتی نمی‌توان آنرا از روی پوست گرفت.

 

2-سلولیت شل: این نوع سلولیت بر اثر چاق و لاغر شدن ناگهانی بوجود می‌آید و با حرکت بدن سلولیت نیز حرکت می‌کند که ظاهری نامطلوب به همراه دارد.سبب می شود که بانوان برخی لباس هایی که دوست دارند رانتوانند به راحتی استفاده کنند.

علایم دخیل در ایجاد سلولیت

·         افزایش مصرف مواد نشاسته‌ای و قندی

·         کاهش متابولیسم بدن

·         کاهش یا افزایش ناگهانی وزن

·         علائم ژنتیکی و جنسیت

·         رژیم غذایی نامناسب

·         تغییرات هورمونی

·         فشارهای عصبی

·         کمبود پروتئین

·         ورزش نکردن

 

·         کم آبی

روش های درمان :

برای درمان سلولیت راهکارهای مختلفی همچون روش‌های تهاجمی، دستگاهای زیبایی غیرتهاجمی، محصولات خاص و تغییرات سبک زندگی موثر هستند.

روش های خانگی :

برای درمان سلولیت برخی از مواد غذایی که ممکن است به بهبود یا درمان سلولیت کمک کنند، عبارتند از:

 فلفل دلمه‌ای: فلفل دلمه‌ای منبع غنی از ویتامین C و از بین برنده کامل سلولیت است، زیرا یک ماده مغذی حیاتی در تشکیل کلاژن محسوب می‌شود. با افزایش تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یافته و در عین حال، پوست سفت و عاری از سلولیت می‌شود.

 

چای سبز: مصرف چای سبز در کنار رژیم غذایی سالم و متعادل ممکن است متابولیسم را تسریع نموده و حتی از کاهش وزن حمایت کند. آنتی اکسیدان‌هایی به نام کاتچین در چای سبز موجود است که ممکن است به کاهش تجزیه کلاژن کمک کند.

 

 ماهی قزل آلا: ماهی قزل آلا منبع غنی از چربی‌های ضروری به نام امگا ۳ است. این چربی‌ها سیالیت و ثبات تمام غشای سلولی بدن را تضمین می‌کنند. ماهی‌های روغنی می‌توانند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی درمانی سلولیت باشند.

 

 

تخم‌مرغ: مصرف کافی پروتئین برای تامین تمام بلوک‌های ساختمانی، ایجاد پوست قوی‌تر و انعطاف پذیرتر ضروری است. تخم‌مرغ منبع غنی اسیدهای آمینه، پرولین و لیزین است که برای تشکیل انواع کلاژن مهم هستند. 

روش های ورزشی برای درمان سلولیت

ورزش‌های مفید برای درمان سلولیت ورزش‌های مخصوص ساق پا و ران به سفت شدن پوست این نواحی و در نتیجه بهبود سلولیت کمک می‌کند.

  اسکوات ،برای انجام اسکوات:

* بایستید و پاها را به اندازه‌ی عرض شانه‌ها باز کنید. پنجه‌های پا باید به سمت بیرون باشند.

*پاها را پایین بیاورید، انگار که می‌خواهید روی صندلی بنشینید. زانوها نباید از پنجه‌های پا جلوتر بزنند.

*به وضعیت اول بازگردید و دوباره تکرار کنید. 

حرکت ورزشی اسکوات جامپ :

*این اسکوات کمی سخت‌تر از اسکوات عادی است، با این تفاوت که در انتهای حرکت یک پرش باید انجام دهید. یک اسکوات عادی انجام دهید.

 

* به جای منقبض کردن ران‌ها برای بازگشت به وضعیت شروع، روی پنجه پا بپرید. 

درمان سلولیت در تبریز با دستگاه های نوین :

1-سابسیژن (subcision): در سابسیژن با قرار دادن یک سوزن در زیر پوست، رشته‌های بافت همبند فیبری شکسته شده و خوشه‌های سلول‌های چربی را جدا می‌کند.

2-درمان سلولیت با الکترولیپولیز: تحریک الکتریکی بر چربی‌های جمع‌شده، سرعت جریان خون را آسان کرده و به دفع سلول‌های زائد چربی از بافت‌ها کمک می‌کند.

 

3- مزوتراپی مزوتراپی یک درمان موثر و تقریبا کامل برای سلولیت به شمار می‌رود، زیرا به احتباس مایعات، تخلیه لنفاوی، کاهش چربی موضعی و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. این روش فوق‌العاده و کم تهاجمی برای بهبود بافت پوست استفاده می‌شود.

4-کویتیشن:

این روش درمانی بدون درد است؛ کلینیک لاغری آرمونی تبریز با دارا بودن دستگاهای کویتشن با دو طول موج مختلف،همچنین دستگاه اولترا سوند که این دستگاها با ایجاد امواج صوتی ایمن سلول‌های چربی را شکسته و محتویات آزاد شده از طریق ادرار و سیستم لنفاوی از بدن خارج می‌شوند.

5-دستگاه آراف(رادیو فرکانسی):

امواج رادیویی استفاده از امواج رادیویی، یک روش بسیار موثر و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست و کاهش سلولیت است. انرژی فرکانس‌های رادیویی به پوست منتقل شده، بافت‌ها را گرم و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. که علاوه بر از بین بردن سلول چربی و بافت سلولیت باعث ایجاد قوام پوست همچنین جوانسازی پوست می شود.درمان با دستگاه 3max coolshaping، ترکیب چند روش درمانی است. این دستگاه از فرکانس رادیویی برای سفت کردن بافت و از نور مادون قرمز برای تقویت گردش خون و جریان مواد مغذی استفاده می‌کند.

6-دستگاه کرایولیپولیز

 

 این دستگاه با انجماد چربی می‌تواند ظاهر سلولیت را بهبود بخشد، زیرا لایه سطحی چربی را هدف قرار می‌دهد. سلول‌های چربی با دستگاه بی نظیر کرایو که به صورت بسیار ایمن و با احتیاط سلول های چربی را منجمد کرده و آسیبی به بافت‌های اطراف وارد نمی‌شود و سپس به‌طور طبیعی از بدن خارج می‌شوند. معمولا یک تا سه جلسه درمان با این روش کافی است و در چهار هفته بعد نتایج مشخص می‌شوند. 3maxCoolSculpting رهبر بازار دستگاه‌های کرایولیپولیز برای انجماد چربی است،  انجماد سلول های چربی با این روش برای کاهش سلولیت و بهبود خطوط بدن نیز بسیار موثر است.

کلینیک تناسب اندام ولاغری آرمونی تبریز با دارا بودن تمامی دستگاهای لاغری و رفع سلولیت بدن در کوتاهترین زمان شمارو به وزن و سایز ایده آل می رساند.

            جهت دریافت مشاوره حضوری رایگان با شماره زیر تماس بگیرید

                                       04133310081 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*